Monday, October 26, 2009

Bunga Rose Hitam 3 Jambatan

Koleksi pinggan cawan ini adalah koleksi yang sangat2 mama sayang dan suka sekali. Coraknya sangat klasik sekali. Mama mempunyai set yg hampir lengkap dan sekala sekali menggunakan set ini sebagai hidangan makan tengahari atau malam bila memasak masakan yg menggamit kenangan lalu.



4 comments:

~Yatt~ said...

salam kak zura..
samalah saya akak..saya pun kalau melihat set hitam nie begitu nostalgia..set yang kerapkali digunakan di kampung selain kangkung..nanti nak buat jugak n3 nie..hehe..

nor64 said...

Slm zu...koleksi ni juge kesayangan akak sebab tekonya tu kami guna masa kecik2 dulu & skg ni kat tgn akak dah, ada lah pinggan makanya sebiji dua & ramadan lepas jumpa set cwn & creamer kat kedai apek masa blk kg...rasa nak lompat2 hehe..zu banyak betul ya pinggan2 tu...bestnye ada piring bujur tu...akak x de pun...susah nak dpt dah skg...

Mama Vogue said...

Wsalam yatt

betul yatt.... selain set bunga kangkung, set bunga ros jambatan hitam dan kekwa pink sering kita lihat suatu waktu dahulu di zaman keriangan kita semasa kanak2 semasa kenduri kendarakan.

Mama Vogue said...

wsalam kak nor

cantikkan akak koleksi pinggan rose jambatan ni, emak saya cuma ada pinggan bujur, piring kuih dan pinggan lepernya sahaja. Pinggan lauk mungkum ini saya beli di kluang bersama set cawannya. Itupun Yatt yg menyarankan. manakala tekonya dari Ajmah.