Thursday, May 29, 2008

Jom Balik Kampung

Lepas masak sup kamipun sekeluraga dengan 4 kereta bertolak ke Batu Pahat di Kg Parit Siba. Ini adalah kali ke 3 mama ke sana. Lama dah tak jengah Pak Said. Rasanya sejak Ajim berumur setahun dulu masa mama datang. Kali nie mama datangpun sebab nak hantar anak biras mama bertandang ke rumah pihak pengantin lelaki di Muar. Memandangkan kami akan bertolak esok pagi ke Muar jadi adalah lebih baik petang Sabtu dah sampai ke Batu Pahat. Ini akan memudahkan perjalanan esok. So agenda pada malam tu ialah BBQ dan bermain bunga api. Best ek sesiapa ada Kg kan.

Sampai di Kampung Parit Siba pukul 5 petang......

Anne apa punya jakunlah berposing ngan buah kelapa

kakak jomlah sini kita main daun besar nie

kuat ke Adik nak tarik kakak nie

oklah Adik naik, kakak tarik

kakak....banyak ek buah kelapa kat sini, jom kutip bawak balik JB


Adik naik motor dengan Kak Yaya ....bebaik Kak Yaya dah membuyung tuh
Acara malam hari...jom BBQ


lamanya nak tunggu ayam nie masak kan Dik

Sabar Anne...jap lagi masakah... pegilah main bunga api dulu

Adik tak boleh tunggu ...baik Adik mamam Nasi dengan Telur Kicap kan mama....



Kenyang perut Adik dah...best nya main bunga api macam raya pulak


kakak ...kenapa main senseorang tu...kawan tengok jek

Sian Mama Jah makan senseorang...Nilah Mama Jah Ajim yang menjaga Ajim setelah kak Efa balik Indon

Yummy..yummy

Siapalah yek yang menyeludup mercun dan bunga api nie ek....


zzzzzzzz...........siannya bersepah tidur macam pelarian...mana mama??????



























































































































































2 comments:

jaketbiru said...

mana ek mama??
eh lupa mama buat projek...

huh kuning otak korang..

but lempeng aaaa..

mama vouge said...

wakakakkakak.....projek lempeng arr....