Sunday, January 17, 2010

Botol Susu Antik dan Moden

Semua koleksi ini adalah dari milik emak sejak kelahiran abang yg pertama dan koleksi yg akhir itu adalah koleksi mama sendiri sejak kelahiran anak mama yg pertama.









Botol susu ini adalah milik abang mama yg pertama. Abang dilahirkan pada 1957. Botol kaca ini adalah keluaran England berbentuk seperti pisang.




Ini juga botol susu miliknya juga dari kaca dan keluran England



Manakala botol susu ini pula milik kakak mama yg ke dua yg lahir pada 1966. Yang tiada botol susu abang mama yg ke dan juga botol susu mama kerana masa tuh mak kata dah ada botol plastik dan emak tak berminat menyimpannya.




Walaubagaimanapun mama masih menyimpan botol susu anak mama yg pertama sehingga kini. Suatu hari nanti ianya pasti menjadi antik. Nanti mama akan tunjukkan alat membancuh susu. Semua koleksi ini telahpun menjadi milik mama.




2 comments:

nor64 said...

slm zura... antik betul botol susu tu ye...abang sulong zura sebaya my hhubby ....syabas zura sebab masih menyimpan semua botol ni..kak tak mampu buat cam zura ni..

Mama Vogue said...

Wsalam Kak Nor

Antik kan kak. Dari saya kecik lagi dah nampak emak jadikans ebagai hiasan. Oh abang sulung Zura sebaya hubby akak ya. Zura adik beradik memang arak jauh2 tau kak. Cuma antara abangno 3 dan Zura saja yg dkt jaraknya lps tuh x ada lagi. Akakpun boleh menyimpan apa saja yg akak minat mulai skrg kan kak.